Nadrzędnym celem ENERGA jest wzrost wartości firmy gwarantujący zwrot z zainwestowanego kapitału dla akcjonariuszy. Poprzez duży udział działalności regulowanej w strukturze biznesowej Grupa utrzymuje status przedsiębiorstwa o niskim profilu ryzyka. W efekcie jest relatywnie odporna na niekorzystne zmiany zachodzące na rynku energii elektrycznej. Ponadto Grupa realizuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa energetycznego Rzeczypospolitej Polskiej.
Nadrzędny cel Grupy ENERGA
Wzrost wartości firmy gwarantujący zwrot z zainwestowanego kapitału dla akcjonariuszy
Segmenty
-
Segment Dystrybucja
1,3 mld zł
Planowana kwota nakładów
Objęcie pozycji lidera wśród operatorów systemów dystrybucyjnych w zakresie wdrażania innowacyjnych rozwiązań technicznych, organizacyjnych i procesowych
w 2017 roku -
Segment Wytwarzanie
0,3 mld zł
Planowana kwota nakładów
Wykorzystanie regulacji stabilizujących przychody w zakresie Rynku Mocy i taryf na ciepło Utrzymanie silnej pozycji w zakresie OZE
w 2017 roku -
Segment Sprzedaż
0,05 mld zł
Planowana kwota nakładów
Poprawa rentowności i powiększenie liczby klientów
w 2017 roku
Kierunki inwestycyjne służące realizacji celów Segmentów
- poprawa wskaźników SAIDI/SAIF oraz czasu realizacji przyłączenia kontynuacja wdrożenia systemu inteligentnego opomiarowania AMI i systemu łączności trankingowej TETRA dalsze wdrożenia rozwiązań z zakresu sieci inteligentnej i inteligentnego opomiarowania budowa lokalnego obszaru bilansowania projekt UPGRID
- projekt elektrowni węglowej Ostrołęka C o mocy około 1 000 MWe projekt budowy elektrowni wodnej w ramach drugiego stopnia na Wiśle o mocy około 80 MWe zgłoszenie do aukcji OZE nowych projektów migracja do systemu aukcyjnego niektórych istniejących źródeł wytwórczych energii z OZE
- wdrożenie nowego modelu biznesowego zorientowanego na klientów i rozwój nowych obszarów działalności rozwój oferty dla klientów końcowych, działania lojalizacyjne i akwizycyjne ukierunkowane na rozwój portfela klientów, podjęcie inicjatyw oraz wdrożenie narzędzi usprawniających i zwiększających efektywność obsługi klienta.