Grupa Energa zidentyfikowała dwa cele strategiczne, które będą realizowane w dwóch obszarach rozwoju biznesu i kreowania wartości: KLIENT i INFRASTRUKTURA.
Klient
Model biznesowy zorientowany na klienta umożliwiający efektywne zarządzanie wartością klientów w oparciu o spójną ofertę produktów i usług
Infrastruktura
Rozwój nowoczesnej infrastruktury energetycznej, w sposób pozwalający na posiadanie stabilnej bazy przychodów.
Programy strategiczne
Realizacja celów strategicznych będzie się odbywać poprzez wdrożenie pięciu programów strategicznych:
Obszar klient
Program strategiczny
Wdrożenie nowego modelu biznesowego zorientowanego na klienta i rozwój nowych obszarów działalności
KPI dla programu strategicznego
Nowa oferta produktowa
5 mln PLN EBITDA w roku 2017
100 mln PLN EBITDA w roku 2020
300 mln PLN EBITDA w roku 2025
docelowo ekosystem ok. 100
nowych produktów i usług w 2018.
Nowe kanały sprzedaży
dopasowane do segmentów klientów - 2018 r.
Nowa organizacja procesów sprzedaży, obsługi i rozliczeń,w tym integracja z procesami partnerów, dostawców, itp. - 2018 r.
Wdrożenie nowych rozwiązań IT
głównie w zakresie obsługi, bilingu i rozliczeń z partnerami, podwykonawcami oraz klientami, a także platformy Energy Business Intelligence (EBI) - 2018 r.
Obszar infrastruktura
Programy strategiczne
Infrastruktura - koncentracja na biznesie regulowanym
Rozbudowa inteligentnej i niezawodnej sieci dystrybucji energii
Rozwój infrastruktury szerokopasmowego dostępu do Internetu
Wykorzystanie regulacji stabilizujących przychody
Utrzymanie silnej pozycji w zakresie OZE
KPI dla programów strategicznych
75% w 2020 r. i 100% w 2025 r. zdalnie obsługiwanych układów pomiarowych
Spełnienie wymogów taryfy jakościowej: SAIDI, SAIFI, czas realizacji przyłączenia
Model biznesowy rozpoczęcia udostępniania sieci światłowodowej jako infrastruktury szerokopasmowego dostępu do internetu w obszarze prawnym finansowym i organizacyjnym - opracowany do 2017 r.
Do końca 2018 r. zawarcie umowy na realizację bloku Ostrołęka C
Oddanie do eksploatacji bloku Ostrołęka C do końca 2023 r.
bloku Ostrołęka C do końca 2023 r. przez pierwsze 5 lat eksploatacji
Śr.nakłady na linię biznesową CHP 50 mln rocznie
Decyzja środowiskowa na realizację 2. stopnia na Wiśle w 2017.r
Pozwolenie na realizację 2. stopnia na Wiśle do 2020 r.
Moc zainstalowana innych projektów OZE 50 MW do 2020.r
Nakłady inwestycyjne
Łączne nakłady inwestycyjne Grupy ENERGA planowane na lata 2016–2025 w celu realizacji strategii wyniosą 20,6 mld zł.
Ponad 60 proc. nakładów trafi na inwestycje w sieć dystrybucyjną
Nakłady na OZE wyniosą ok. 1,4 mld zł
Nakłady inwestycyjne Grupy ENERGA planowane na lata 2016-2025 (mld zł)
Cele finansowe Strategii
2,4 mld zł
EBITDA Grupy do 2020 roku
3,0 mld zł EBITDA Grupy do 2025 roku
Cele wzrostu EBITDA i wartości przedsiębiorstwa będą realizowane przy założeniu zachowania bezpiecznego bilansu, realizowanego w szczególności poprzez:
Utrzymanie ratingu inwestycyjnego
Wskaźnik dług netto/EBITDA poniżej 3,5
Dywidenda dopasowana do procesu inwestycyjnego
Dywidenda
Polityka dywidendowa jest dostosowana do potrzeb finansowych procesu inwestycyjnego, w którym zakończenie ponoszenia najbardziej znaczących wydatków przewiduje się w 2023 roku.
Jednocześnie dezaktualizacji uległy zapisy dotyczące deklarowanych wypłat dywidendy zawartych w Prospekcie emisyjnym Spółki, zatwierdzonym przez Komisję Nadzoru Finansowego 15 listopada 2013 roku.